Aanvragen en verlengen

Ontvangt u een uitkering (Participatiewet of Bbz) van de gemeente? Dan krijgt u automatisch nĂ¡ toekenning van de uitkering een Ridderkerkpas thuisgestuurd.

Om de Ridderkerkpas aan te vragen, vult u het online aanvraagformulier in voor het aanvragen van de regeling Meedoen.

Als u dit niet digitaal kunt doen, bel hiervoor op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur naar telefoonnummer 0180 451 234. Hulp bij het invullen van het aanvraagformulier kunt u krijgen bij de Formulierenbrigade van Facet.

Ridderkerkpas aanvragen

Had u in 2023 een geldige Ridderkerkpas en bent u voor 1 januari 2024 18 jaar geworden, dan wordt uw Ridderkerkpas voor het nieuwe pasjaar (start 1 januari 2024) niet automatisch verlengd.

Per 1 januari start het nieuwe pasjaar.

Gedurende het gehele kalenderjaar kunt u de Meedoenregeling/Ridderkerkpas aanvragen. U ontvangt na goedkeuring een Ridderkerkpas. Informatie over het aanvragen van de Mantelzorgpluim kunt u hier vinden.

Let op! Omdat het pasjaar bijna ten einde is, kunt u tot en met 19 november 2024 een aanvraag doen. Alleen dan ontvangt u dit jaar nog een Ridderkerkpas.

Ridderkerkpas aanvragen